Zdalne połączenie i aplikacje mobilne
W jaki sposób zdalnie połączyć się z centralami GENEVO?
Dlaczego po aktualizacji Firmware nie mogę korzystać z aplikacji PRiMAgo!
Pierwsza wersja aplikacji PRiMAgo! wykorzystywała kodowane wiadomości SMS do komunikacji z centralą. Takie rozwiązanie pozwalało na realizację zdalnej obsługi systemów alarmowych z użyciem aplikacji, bez wykorzystywania dodatkowych usług.
Ze względu na politykę Google, od ponad roku w sklepie Google Play niedostępne są aplikacje wykorzystujące obsługę wiadomości SMS. Zmiany te dotyczą również nowszych wersji systemów Android, w których nie ma wsparcia dla tego sposobu łączności z poziomu zwykłych aplikacji.
Z tego powodu, w wersjach Firmware powstałych po 04.2020, funkcjonalność obsługi starych wersji aplikacji została wyłączona. Aktualizując centralę, niezbędne będzie również zaktualizowanie aplikacji do wersji 2 oraz uruchomienie w centrali łączności przez Chmurę.
Aplikacja PRiMAgo!2 wykorzystuje transmisję danych do łączności z centralą, oferując dodatkowe funkcjonalności – m.in. powiadomienia Push.
W jaki sposób sparować aplikację PRiMAgo! (iOS/Android) z centralą GENEVO?
Dlaczego centrala PRiMA nie pozwala wejść do trybu serwisowego?
W centrali alarmowej dostęp do trybu serwisowego możliwy jest jedynie, gdy żadna ze stref systemu nie czuwa. Jeżeli jakakolwiek strefa jest w stanie czuwania, należy wyłączyć czuwanie przed próbą wejścia do trybu serwisowego.
Dotyczy to również dostępu za pomocą komputera z programem PRiMAtool.
Czy manipulatory centrali PRiMA16 można podłączyć do PRiMA64LTE?
Z oprogramowaniem 2.0xxx, manipulatory PRiMA16 i PRiMA64LTE są w pełni zamienne bez konieczności dokonywania jakichkolwiek zmian. Współpracują one z wszystkimi centralami GENEVO.
Poniżej informacja archiwalna, dotycząca systemów z oprogramowaniem 1.0xxx:
Manipulatory PRiMA LCD przeznaczone do centrali PRiMA16 można użyć z centralą PRiMA64LTE po zmianie oprogramowania (firmware). Taka zmiana oprogramowania może być wykonana samodzielnie, z użyciem programu PRiMAtool (funkcja Narzędzia > Aktualizacja firmware) i kabla RS-TTL (PIN3). Firmware niezbędny do aktualizacji można pobrać w zakładce Wsparcie > Pliki do pobrania (zestaw firmware PRiMA64LTE). W celu aktualizacji Firmware manipulatora, należy podłączyć przewód RS-TTL (PIN3) do złącza RS-TTL w manipulatorze (złącze dostępne jest po otwarciu obudowy manipulatora). Na czas aktualizacji, manipulator może pozostać podłączony do centrali alarmowej.
Zmiana oprogramowania możliwa jest w obie strony, tj. do manipulatora z firmware zgodnym z PRiMA64LTE można zastosować firmware PRiMA16, oraz odwrotnie.
Czy manipulatory GENEVO można podłączyć do central innego producenta?
Manipulatory GENEVO współpracują jedynie z centralami produkcji GENEVO. Chcąc ulepszyć swój obecny system alarmowy od innego producenta, konieczna będzie wymiana centrali oraz manipulatorów na urządzenia GENEVO.
Ile manipulatorów można zainstalować w systemie PRiMA64LTE?
Centrala PRiMA64 LTE obsługuje do 8 urządzeń podłączanych do wspólnej magistrali, w związku z tym można użyć maksymalnie do 8 manipulatorów (w tym maksymalnie 4 manipulatory bezprzewodowe).
Manipulatory i kompatybilność sprzętowa
Pytania dotyczące manipulatorów oraz ich kompatybilności z centralami
Karty SIM i łączność
Pytania związane z wykorzystaniem kart SIM w systemach GENEVO.
Czy w systemie PRiMA można korzystać z kart SIM typu PLAY ONLINE?
Jedym z ograniczeń stosowanych w tych kartach jest blokada dostępu dla urządzeń 2G (dostęp jedynie dla terminali 3G i 4G), przez co centrala alarmowa nie będzie mogła prawidłowo zalogować się do sieci.
Objawem w takim przypadku będzie brak możliwości wykonywania połączeń, i niestabilne wskazanie poziomu sygnału sieci (centrala usiłuje zalogować się do dostępnych nadajników 2G, które odrzucają próbę zalogowania).
Wybierając tego typu ofertę „internetową”, warto potwierdzić u operatora czy nie blokuje dostępu do sieci terminalom 2G (GPRS).
Czy w centrali PRiMA64 LTE można korzystać z kart SIM bezabonamentowych (pre-paid)?
Karty SIM bezabonamentowe (tzw. karty przedpłacone) są wygodnym sposobem kontrolowania i ograniczania wydatków na dodatkowe usługi. Wybierając taki rodzaj karty należy mieć świadomość, że w sytuacji konieczności wykonania połaczenia ilość pozostałych na koncie środków może uniemożliwić skuteczną komunikację.
W centrali PRiMA64 LTE zastosowane zostały specjalne rozwiązania, które ułatwiają korzystanie z tej formy rozliczania usług telekomunikacyjnych. Dzięki zaawansowanym funkcjom, możliwe jest nie tylko łatwe sprawdzenie stanu konta za pomocą manipulatora, ale też doładowanie konta poprzez wpisanie kodu uzupełniającego, czy automatyczne ostrzeganie o niskim stanie zgromadzonych środków.
Czy w centrali PRiMA64LTE można wykorzystać kartę SIM dowolnego operatora?
Centrala PRiMA64LTE oferowana w sieci dystrybucyjnej nie narzuca żadnych ograniczeń co do wyboru operatora GSM. Należy jednak pamiętać, że niezawodność wybranego usługodawcy może wpłynąć na pewność przekazywania informacji w sytuacji zagrożenia. Dlatego trzeba zwrócić szczególną uwagę na jakość sygnału wybranej sieci w miejscu instalacji urządzenia, i skorzystać z oferty takiego operatora który zapewnia stabilny sygnał o właściwym poziomie.
Czym spowodowane może być "skakanie" wskaźnika zasięgu?
W tej sytuacji próby zalogowania do sieci przez centrale z rodziny PRiMA wyposażeone w modemy GPRS będą odrzucane przez operatora. Objawem będzie brak możliwości wykonywania połączeń, oraz „skaczący” wskaźnik poziomu sygnału sieci GSM (centrala widzi sygnał z sieci, jednak próba dostępu jest odrzucana i modem zostaje restartowany).
Chcąc zweryfikować w takim przypadku kartę SIM, należy ją włożyć na próbę do zwykłego telefonu GSM, przełączonego w tryb „tylko GSM (2G)”. Jeżeli telefon nie będzie w stanie uzyskać dostępu do sieci, oznacza to ograniczenie narzucone przez operatora GSM i konieczności użycia innej karty SIM.
Telefon pracujący w sieciach 2G/3G może automatycznie przełączyć się w tryb 3G i uzyskać dostęp do sieci, co uniemożliwi poprawną diagnozę.
Co zrobić jeżeli pojawia się błąd przy uruchamianiu PRiMAtool?
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=17851
i następnie uruchomić program PRiMAtool.
Problemy techniczne i diagnostyka
Pytania dotyczące diagnozowania i rozwiązywania problemów technicznych.
Programowanie i konfiguracja sprzętu
Pytania związane z programowaniem i koniecznymi narzędziami do obsługi urządzeń.
Czy do programowania urządzeń GENEVO muszę kupować specjalny kabel?
Urządzenia GENEVO do komunikacji z komputerem wykorzystują popularny kabel standardu RS-TTL ze złączem „PIN3”. W ofercie GENEVO znajduje się specjalny kabel CUSB-PIN3, ale można również wykorzystać do komunikacji kabel USB-RS firmy SATEL.